Pepco ogłasza upadłość w Niemczech. Co ze sklepami w Polsce? Jest komentarz centrali

Niemiecki oddział popularnej sieci sklepów Pepco złożył wniosek o upadłość. Szybka ekspansja na jednym z najtrudniejszych rynków Europy zakończyła się fiaskiem. Czy zaistniała sytuacja odbije się na działalności w Polsce? Jest komentarz.
Pepco ogłasza upadłość. Jest komentarz polskiej centrali, fot. Shutterstock

Pepco ogłasza upadłość w Niemczech. Polska centrala uspokaja: „sklepy w kraju działają normalnie”

Niemiecki rynek okazał się zbyt wymagający nawet dla tak rozpoznawalnej marki, jak Pepco. Sieć, która w Polsce cieszy się ogromną popularnością, w Niemczech nie zdołała powtórzyć sukcesu. Po kilku latach od wejścia na tamtejszy rynek Pepco Germany ogłosiło wniosek o upadłość.

Dostrzegamy możliwość przekształcenia sieci sklepów w Niemczech, tak aby mogły one funkcjonować pomimo trudnej sytuacji na niemieckim rynku detalicznym.

– zapewnia Christian Stoffler, nowo mianowany dyrektor ds. restrukturyzacji Pepco Germany.

Nowe zasady w supermarketach. Ze względu na podwyżkę cen kawa znika z półek
Puste półki w niemieckich supermarketach zaskoczyły klientów – kawa, jeden z ulubionych produktów naszych zachodnich sąsiadów, nagle stała się towarem deficytowym. To nie efekt problemów z dostawami, lecz odpowiedź sklepów na falę...

Szybki start, szybki koniec

Pepco rozpoczęło działalność w Niemczech w 2022 roku, otwierając w krótkim czasie aż 64 sklepy i zatrudniając około 500 pracowników. Jednak – jak podkreśla dziennik „Die Welt” – sieć wchodziła na rynek w trudnym momencie: pandemia, pogarszająca się koniunktura i rosnąca inflacja nie sprzyjały nowym inwestycjom. Dodatkowo Pepco musiało zmierzyć się z silną konkurencją zarówno ze strony międzynarodowych gigantów, takich jak Primark, jak i dobrze ugruntowanych lokalnych sieci, m.in. KiK czy Tedi. Szybka ekspansja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, a działalność okazała się nierentowna.

Światowy gigant wkracza do Polski. Wiemy, gdzie będzie pierwszy sklep
Międzynarodowa sieć sklepów lifestyle’owych MINISO wchodzi na polski rynek. Już 1 sierpnia w warszawskich Złotych Tarasach zostanie otwarty pierwszy sklep tej marki, specjalizujący się w kolekcjonerskich zabawkach i blind boxach.

Polska Pepco działa bez zmian

W Polsce Pepco to jedna z najpopularniejszych sieci sklepów dyskontowych. Nic więc dziwnego, że informacja o upadłości niemieckiego oddziału wzbudziła niepokój wśród klientów i inwestorów. Polska centrala firmy uspokaja jednak, że sytuacja dotyczy wyłącznie niemieckiej spółki.

Wszystkie sklepy funkcjonują bez zmian, a sądowa procedura dotyczy wyłącznie niemieckiej spółki – podkreślono w komentarzu dla „Gazety Wyborczej”.

Także inwestorzy zareagowali spokojnie – nie doszło do gwałtownego odpływu kapitału czy paniki na rynku.

Pilny komunikat Santandera. Poinformowano wszystkich klientów
Santander Bank Polska wkrótce połączy siły z austriacką Grupą Erste. Co to oznacza dla klientów? Prezes banku, Michał Gajewski, zapewnia w specjalnym liście, że zmiany nie wpłyną na codzienną obsługę, a modyfikacja struktury...

Kłopoty nie po raz pierwszy

To nie pierwszy raz, gdy wokół marki Pepco pojawiają się finansowe turbulencje. Jak przypomina „Gazeta Wyborcza”, pierwotny właściciel sieci – brytyjska spółka Brown&Jackson – sprzedał ją już w 2004 roku, aby uniknąć własnego bankructwa. W 2014 roku Pepco przejął południowoafrykański holding Steinhoff, który dziś sam boryka się z poważnymi problemami finansowymi. Jak przypomina portal money.pl – holding, który kupił Pepco za ponad 5,7 mld dolarów, obecnie znajduje się w stanie upadłości po kosztownym skandalu finansowym.

Czytaj dalej: