Hiszpańska Organizacja Konsumentów i Użytkowników (OCU) przeanalizowała słynny krem Nivea i przyjrzała się bliżej skutkom jego regularnego stosowania. Badanie skupiło się na właściwościach nawilżających produktu, który ma ponad stuletnią historię.
Czytaj także: To dzieje się z twoim ciałem, kiedy pijesz wodę na czczo. 90 proc. ludzi o tym nie wie
Organizacje konsumenckie przyglądają się skuteczności kremu Nivea. Oto wyniki badań
W ramach szczegółowego badania jednego z najbardziej rozpoznawalnych produktów na rynku kosmetycznym - kremu Nivea - OCU, współpracując z dermatologami oraz wolontariuszami, skoncentrowała się na właściwościach nawilżających kremu. Ankietowani stosowali produkt dwa razy dziennie przez dwa tygodnie. To pozwoliło naukowcom na ocenę efektów nawilżających na swojej skórze. O wynikach czytamy na stronie itatiaia.com.br.
Krem Nivea został oceniony jako skuteczny w nawilżaniu skóry, choć jego gęsta konsystencja i tendencja do pozostawiania tłustego filmu wzbudziły mieszane uczucia wśród uczestników. Mimo to, wielu z nich doceniło jego „ikoniczny” zapach oraz zdolność do przywoływania „wspomnień z dzieciństwa”.
Czytaj także: Już prawie nie do kupienia. Drogerie po cichu wycofują ten popularny produkt
Pokochały go miliony Polek. Z jakiego kraju pochodzi firma NIVEA?
Historia marki NIVEA sięga Hamburga oraz Gliwic. Wszystko zaczęło się w 1880 roku.
To w Hamburgu ponad 135 lat temu w swojej małej aptece rozpoczął działalność Paul C. Beiersdorf, tworząc firmę Beiersdorf, która w następnych dziesięcioleciach opracowywała innowacyjne markowe kosmetyki, między innymi marki NIVEA.
- czytamy na stronie firmy. To właśnie w niemieckim mieście ponad 100 lat temu Paul C. Beiersdorf założył swoją małą aptekę, dając początek firmie Beiersdorf, która z czasem stworzyła i wprowadziła na rynek kultowy Krem NIVEA. 10 lat później przejął ją pochodzący z Gliwic dr. Oskar Troplowitz.
Farmaceuta i kolejny właściciel firmy Beiersdorf, który we współpracy z innymi naukowcami stworzył kultowy Krem NIVEA, dając w ten sposób początek legendarnej marce.
Praca Troplowitza zaowocowała powstaniem uniwersalnego produktu, który trafił na rynek w 1911 roku i zyskał ogromną popularność na całym świecie. Dziś kremy sprzedawane są w ponad 200 krajach.
Źródło: niveapolska.pl, itatiaia.com.br, rmf.fm