Trzy dni po Eurowizji Junior spłynęły oficjalne wyniki. Jest inaczej niż wcześniej

Wiadomo już, jaką oglądalność miał tegoroczny konkurs Eurowizji Junior, w którym Polskę reprezentowała utalentowana Marianna Kłos. Wyniki są inne niż w ostatnich latach. Co stoi za taką zmianą?
Jaką oglądalność miała Eurowizja Junior? fot. Corinne Cumming/EBU

Eurowizja Junior 2025 – oficjalne wyniki oglądalności w TVP

W minioną sobotę odbył się finał 23. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior. Wydarzenie z udziałem reprezentantów osiemnastu państw zakończyło się zwycięstwem Francji, występująca w biało-czerwonych barwach Marianna Kłos zajęła zaś ósme miejsce. Co ciekawe, jednocześnie jej „Brightest Light” było siódme w głosowaniu jurorów i piąte u publiczności.

We wtorek spłynęły wyniki oglądalności tegorocznej Eurowizji Junior. Wedle danych Nielsen Audience Measurement, przytaczanych przez Wirtualne Media, na antenie TVP2 konkurs miał średnio 963 tys. widzów, co dało stacji 9,45 proc. udziału w gronie wszystkich widzów i 6,98 proc. w grupie komercyjnej. W TVP Polonia transmisja miała zaś 187 tys. oglądających, co daje w sumie publiczność na poziomie 1,15 mln osób.

Jaka była oglądalność Eurowizji Junior w poprzednich latach?

Wyniki z ostatnich lat wskazują na zmniejszenie zainteresowania Eurowizją Junior w Polsce. Duży spadek nastąpił już w zeszłym roku, gdy Eurowizja Junior miała łącznie 1,3 mln widzów. W 2023 roku transmisję śledziło natomiast blisko 1,9 mln odbiorców.

Największą dotąd popularnością cieszyły się Eurowizje Junior organizowane w Polsce – w 2019 i w 2020 roku, odpowiednio po wygranych Roxie Węgiel i Viki Gabor. Według danych opublikowanych przez Wirtualne Media pierwszy konkurs miał łącznie na wszystkich antenach 5,34 mln widzów, a drugi – 4,97 mln widzów.

Czytaj dalej: