„Szkło kontaktowe” od ponad dwóch dekad nie schodzi z anteny. Poznaliśmy wyniki oglądalności
Od ponad dwóch dekad „Szkło kontaktowe” niezmiennie bawi i komentuje polską rzeczywistość polityczną. Jak donosi portal Wirtualne Media, powołujący się na najnowsze dane Nielsen Audience Measurement, w okresie od 1 stycznia do 18 lipca 2024 roku program przyciągał przed telewizory średnio 625 tysięcy widzów. To nieco mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej – wtedy „Szkło” oglądało średnio 654 tysiące osób. Mimo tej niewielkiej straty magazyn wciąż osiąga imponujące wyniki – udział w rynku w grupie wszystkich widzów wyniósł 6,49 proc., a w grupie komercyjnej 16-59 – 2,77 proc. Największą widownię zgromadziło wydanie z 9 stycznia – aż 820 tysięcy osób.
Gwiazdy „Szkła kontaktowego”
Program od lat przyciąga widzów nie tylko satyrycznym spojrzeniem na bieżące wydarzenia, ale także charyzmą prowadzących i komentatorów. Obecnie gospodarzami „Szkła kontaktowego” są: Tomasz Sianecki, Wojciech Zimiński, Michał Kempa, Wojciech Fiedorczuk i Tomasz Jachimek. Wśród komentatorów pojawiają się znane i lubiane nazwiska: Marek Przybylik, Henryk Sawka, Katarzyna Kwiatkowska, Kamila Kalińczak, a także Aleksandra Walczak, Marcin Bisiorek i prof. Aleksandra Przegalińska, którzy dołączyli do zespołu latem ubiegłego roku. Wiosną tego roku do grona komentatorów dołączył także Piotr Gąsowski.
Zmiany w składzie i jubileusz
Ubiegłe lato przyniosło zmiany w zespole „Szkła kontaktowego”. Z programem pożegnali się Grzegorz Markowski i Katarzyna Kasia, którzy przenieśli się do Telewizji Polskiej, gdzie współtworzą „Kwiatki polskie” na antenie TVP Info. W styczniu 2024 roku „Szkło kontaktowe” świętowało swoje 20-lecie. Magazyn, stworzony przez Grzegorza Miecugowa i Tomasza Sianeckiego, niezmiennie pozostaje jednym z filarów wieczornego pasma TVN24, dostarczając widzom nie tylko rozrywki, ale i celnych komentarzy do najważniejszych wydarzeń w kraju.