Wizerunek Tomasza Jakubiaka wykorzystany w TV. Stacja tłumaczy. Jest oświadczenie

W ostatnim czasie jedna ze stacji sięgnęła po archiwalne nagrania z Tomaszem Jakubiakiem. Taki ruch został szeroko skomentowany w sieci, zbierając różnorodne komentarze. Teraz w mediach pojawiło się oświadczenie w tej sprawie.
Tomasz Jakubiak. Fot. AKPA/Facebook @Stopklatka

Nagrania z Tomaszem Jakubiakiem w TV

We wrześniu Stopklatka postawiła na telewizyjną propozycję dla fanów kulinariów i podróży. Widzowie mogą śledzić premierowe pasmo podróżniczo-kulinarne, w którym nie zabraknie znanych nazwisk. Na antenie pojawił się program „Robert Makłowicz”, prowadzony przez jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich kucharzy. Drugą propozycją jest „Jakubiak rozgryza” – format, który wcześniej emitowany był na antenie Canal+ Kuchnia.

Przypomnijmy, że Tomasz Jakubiak zmarł 30 kwietnia tego roku w wieku 41 lat. Kilka miesięcy wcześniej poinformował publicznie o walce z nowotworem. Jego śmierć była ogromnym ciosem dla fanów programów kulinarnych i środowiska gastronomicznego.

Cztery miesiące po odejściu kucharza, Stopklatka zdecydowała się sięgnąć po archiwalne odcinki z udziałem Jakubiaka. Jak podaje Presserwis, decyzja ta wywołała w mediach mieszane reakcje – nie brakuje zarówno zwolenników, jak i przeciwników takiego ruchu.

Wykorzystano wizerunek Jakubiaka w nowej kampanii reklamowej. Zamieszanie wokół nagrania
Tomasz Jakubiak zmarł nieco ponad 4 miesiące temu. Ostatnio jedna ze stacji telewizyjnych zaczęła emitować nową kampanię reklamującą pasmo podróżniczo-kulinarne. Na wideo widać wizerunek kucharza, co mocno podzieliło odbiorców.

Stacja tłumaczy, że nowa oferta programowa została starannie przemyślana. „Koncept kreatywny zbudowany jest wokół oferty programowej nowego pasma podróżniczo-kulinarnego stacji, które podkreśla rozrywkowy charakter kanału” – cytuje komunikat nadawcy Presserwis.

Po medialnym zamieszaniu przedstawiciele Stopklatki zabrali głos. W oświadczeniu przesłanym portalowi Pomponik podkreślili, że decyzja o emisji programu Jakubiaka była wyrazem szacunku dla osoby i dorobku eksperta kulinarnego.

Oświadczenie w sprawie wykorzystania wizerunku Tomasza Jakubiaka

Wspomniane źródło opublikowało komunikat otrzymany od przedstawicieli stacji.

„Decyzja o uwzględnieniu programu Tomasza Jakubiaka w kampanii, poświęconej pasmu podróżniczo-kulinarnemu, została podjęta z szacunkiem dla jego osoby i dorobku.”

Naszą intencją było uhonorowanie pasji i ogromnego talentu Pana Tomasza.

„Tomasz Jakubiak był wybitnym kucharzem i charyzmatycznym prowadzącym, a program 'Jakubiak rozgryza' to wartościowa, inspirująca produkcja, która zasługuje na to, by dotrzeć do szerokiego grona widzów.”

Czytaj dalej: