Prace modernizacyjne – co się zmienia?
Urząd skarbowy poinformował o planowanych pracach modernizacyjnych na platformie e-dokumenty.mf.gov.pl. Od 4 lipca 2025 r. od godziny 7:00 do 7 lipca 2025 r. do godziny 7:00 serwis będzie całkowicie niedostępny. Oznacza to, że przez trzy dni nie będzie można przesyłać żadnych plików, w tym tak ważnych jak JPK_VAT, JPK_PD, JPK na żądanie, CUK, ALK, ITP, ITP-Z, PSP, DPI oraz SME.
Kogo dotyczy przerwa?
Z przerwy technicznej muszą zdawać sobie sprawę przede wszystkim przedsiębiorcy, księgowi, biura rachunkowe oraz osoby, które na co dzień korzystają z elektronicznej wymiany dokumentów z urzędem skarbowym.
Jakie dokumenty nie przejdą przez system?
W czasie modernizacji nie będzie można przesłać m.in.:
• Jednolitego Pliku Kontrolnego VAT (JPK_VAT)
• Jednolitego Pliku Kontrolnego Podatku Dochodowego (JPK_PD)
• JPK na żądanie
• CUK, ALK, ITP, ITP-Z, PSP, DPI oraz SME
To oznacza, że zarówno duże firmy, jak i mikroprzedsiębiorcy powinni zweryfikować swoje terminy i przesłać wymagane dokumenty przed rozpoczęciem przerwy technicznej.