TVN24 liderem oglądalności wieczoru wyborczego
Jak podają Wirtualne Media, dane Nielsen Audience Measurement pokazują, że w godzinach 21:00-21:10 największą popularnością cieszyło się TVN24, które zgromadziło przed ekranami aż 2,3 mln widzów. Stacja ta, dostępna wyłącznie w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych, ponownie wyprzedziła swoich konkurentów, w tym TV Republikę z 2,03 mln widzów oraz TVN z 1,15 mln widzów. Warto zaznaczyć, że główny kanał TVN nadawał ten sam program co TVN24, dzięki czemu oba łącznie zgromadziły liczbę ponad 3,4 mln widzów.
Exit poll kontra rzeczywistość
Wszystkie stacje bazowały na badaniach pracowni IPSOS, z wyjątkiem Republiki, która korzystała z sondażu OGB. Pierwsze wyniki exit poll ogłoszone o godzinie 21:00 wskazywały na nieznaczne zwycięstwo Rafała Trzaskowskiego. Jednak kolejne sondaże, a w końcu oficjalne wyniki Państwowej Komisji Wyborczej, przyniosły zwycięstwo Karolowi Nawrockiemu, co było sporym zaskoczeniem dla wielu obserwatorów sceny politycznej.
Oglądalność wyższa niż w pierwszej turze
W porównaniu do pierwszej tury wyborów prezydenckich oglądalność wieczorów wyborczych z 1 czerwca była wyższa o około 800 tys. widzów. To świadczy o emocjach, które towarzyszyły tym wyborom. TVN24 utrzymało pozycję lidera, podobnie jak w pierwszej turze.
- Pierwszy komentarz Rafała Trzaskowskiego po przegranych wyborach. Napisał o Karolu Nawrockim
- Marta Nawrocka w pracy nosi broń: „na akcjach bywa różnie”. Kim jest nowa pierwsza dama?
- Znana dziennikarka walczy o zdrowie. „Zostało pani kilka godzin życia”
- Tak poznali się Nawroccy. Marta Nawrocka zdradza kulisy: „zaskoczyło mnie, że tak mnie przeszył”